beeeeella

Alla inlägg under april 2013

Av Isabella Bergström - 21 april 2013 02:00

Jag sitter och pluggar till svenskatalet men fortsätter imorgon för klockan är 1  


TIPS från Bella Bus! >alltså mig<

Känns det jobbigt eller svårt att plugga hemma och du vill helst bara slippa allt och gå och sova?

1. Sätt dig bekvämt på stolen, soffan, sängen...*

2. Äter du godis någon gång ibland..GÖR det NU - choklad är bra och gör dig glad 

~Dock ska den vara mörk brun~


3. Gör en spellista med lugn musik och lyssna på i hörlurar eller headset så du inte hör något annat än musiken. Det gör dig ganska lugn..min tv var på men jag brydde mig inte om att kolla för jag hörde ju inte vad de sa på den. Jag har lyssnat om och om i flera timmar på denna spellista med Alyssa Reids 4 låtar. *

4. Göm spegeln och kolla dig inte i den! * HAHA Sitter jag vid mitt skrivbord så sitter min stora spegel till vänster om mig och då sitter jag och kollar mig i spegeln hela tiden och låssas att jag är söt och inget blir gjort, men nu har jag en stor plansch av mig själv som hänger för, because pappa skulle prova kvalitet på bilden på en plansch och nu hänger den där för väggen där den hängt har typ rivits bort ;P

5. Låt mobilen vara i någon timme..sen kolla instagram/facebook i några minuter och få ny energi av glada och fina vänner. Börja inte skriva med någon, du vet inte hur länge konversationen kan hålla på. Ha mobilen liggandes på eller av bredvid dig bara du inte störs av den. Ligger den längre bort kan du kanske sakna den och du fokuserar sämre. *

Jag har min alldeles bredvid med ljudet på för ingen vill mig något  


Try it, det kan ju funka och funkar det inte så funkar det inte, HAHA konstigt va? XD

Det har iallafall funkat ganska bra för mig, jag har pluggat och skrivit och redigerat men inte jättemycket..men mer än vad jag skulle ha gjort utan allt detta..Resulatet blev 1 minuts tal och det ska vara minst 2 till minuter..KÄMPA BELLA! hahaha


*All fakta hittar jag på efter egna erfarenheter förutom chokladen, den vet jag är sann.


Ni måste ju garanterat ha skrattat någon gång men det bjuder jag på  

Av Isabella Bergström - 20 april 2013 22:07

Restaurangen hade min klass öppen igår och mina grannar kom, jättekul! :)

När jag slutat och kommit hem kom Emma och vi käkade tacos och sen åkte vi och köpte godis och myste :D Hon sov kvar och det var jättevarmt när vi vaknade ;P Vi käkade godis till frukost och kolla facebook och instagram och var på mitt rum typ hela tiden tills hon skulle hem xD haha


Jag och pappa åkte till farfar och jag hälsade såklart på hästarna och shit vad jag tycker om dom på något sätt..jag har aldrig ridit på dom, bara suttit i en sulky och åkt med min låssasfarmor :) Det var sånt härligt väder, solen sken och hästar luktar såååå gott.. jag vet inte, jag känner mig så hemma hos farfar :D


Gullungen somnade före mig, såå söt!<3


-------

Nu ska jag börja skriva mitt tal..hoppas det går bra nu och att jag pratar över 3 minuter..är det olagligt att ta med sig en cupcake och bjuda på? :) Wish me luck please!  


Bilder · Hemma · Love

<3

Av Isabella Bergström - 18 april 2013 23:19

Av Isabella Bergström - 18 april 2013 20:57

 

Barn gillar dig och tycker att du är spännande, men du behöver umgås mer med vuxna i din egen ålder, särskilt män.

Av Isabella Bergström - 18 april 2013 20:00

Jag gör nu ett länkbyte med en tjej som heter Sara och älskar rosa  Det låter som mina bästa kompisar ihopslagna, haha  Hon har en jättesöt skönhetsblogg och tipsar om olika sminkprodukter. Här är hennes blogg: --->HÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR<---

Av Isabella Bergström - 17 april 2013 22:46

 

Du möter en blixtrande blick och ditt hjärta bultar i öronen lika högt som musiken runt omkring.

Öhm.. what? kom spåkulan på facebook på det nu? Det har ju liksom typ aldrig hänt mig 2-3 gånger det senaste året xD haha mina kompisar tycker jag säkert ljuger med bara 2-3 ggr ;) äh!

Av Isabella Bergström - 17 april 2013 22:45

Har bra 4 läsare idag..kan det beror på att jag var lite sur igår? jo det var nog de så då har jag lärt mig något nytt..Inte vara arg för det vill ingen läsa xD Fast skulle jag inte tycka om en person och läsa att den personen var sur eller arg så skulle jag skratta ;p haha nog med det iallafall!  

------

I sommar blir det att sommarjobba, iallafall på pappas jobb tror jag och sen kanske någon mer stans om jag får jobbet då..men det känns så jobbigt att ge upp sommaren för att tjäna pengar -.-' men jag åkte ju till Egypten så det är bara jobba och tänka tillbaka hur mycket resan dit verkligen var värd...miljoner leenden  


Ni ser positiva Bella här lite nu..stor skillnad sen igår xD


Jag vill ha en ledig sommar med er!

Tyckte Sara skulle få stråla lite extra därför ser jag lite halvmupp ut på bilden ;P

Beauty is for everybody like...YOU!

Sommar är kort

Det mest regnar bort

Men nu är den här

Så ta för er

Solen skiner idag

Bilder · Chill · Love · Skolan

❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards