beeeeella

Alla inlägg under september 2013

:)

Av Isabella Bergström - 30 september 2013 21:57

Fram till klockan 1 idag kändes det som fredag den 13..asjobbigt :/

blev först chokad att vi skulle vara i köket för det hade inte jag räknat med. Jag skulle få baka mina hallonmakroner och banoffi pie men var liksom inte taggad :( och jag brände mandlar, hade pie bottnen för länge i ugnen kanske, kokade den kondenserade mjölken för länge så det blev mer geggamojja än såsaktigt, sen står det typ 2 kastruller och en gryta totalt på plattorna och Kelly säger, men vad är det som luktar? det stinker någonting typ och alla trodde det var den stora grytan med typ soppa eller nå men sen kollar dom igen och ser en liten kastrull med nån vätska i och bottnen var alldeles svart....jo det var ju såklart mitt smör -.-'


jaha och hallonmakronerfyllningen blev som en sylt eller gelé istället för det det skulle men jag glömmer bort det när alla säger: skynda då Bella vi vill ha dina makroner..och förra gången fick jag inga bananer i och idag sa dom det var mycket godare med bananer i :D Då blir Bella glad! hihi

Imorgon ska jag vara servitris på skolans restaurang ;) haha får se hur det går med fullsatt restaurang :o

Ville skriva nå mer också men kommer inte på de :p 

godnatt! ;)

Av Isabella Bergström - 29 september 2013 21:01


Ne jag är inte så glad som på bilden för jag pluggar och pluggar och pluggar, har inte gjort nå annat i helgen..fikat och fått snapchats är det bästa som hänt i helgen...wiiiiee vilken bra helg...näe!

Asså varför måste man plugga hemma också???


#skolan #suger #orkar #inte #plugga #religion #och #matte

 

Jag vill göra något jag VILL inte MÅSTE och SKA!

#Baka #något #supergott #vara #med #kompisar #kolla #på #tv #2 #olika #serier #osv #osv

 

Klart som fan att det är mitt fel att jag har så häääääääär mycket att göra nu, men det är inte mitt fel att det går elever på en skola med stora käftar så man inte kan plugga i fred.

 

hahah ojoj Bella aggrar XD

Tycker synd om mig själv även om det är min hjärna som är jävligt trög och inte fattar nå -.-

 

Men kolla här, skulle jag delat upp det då? pluggat lite mån, lite tis, lite ons, lite tors, osv då hade jag inte kunnat haft kul någon gång..istället spar jag till helgen och försöker allt vad jag kan men det funkar inte alls..Jag straffar typ mig själv för jag typ kanske inte gör nå kul dag 1 för jag skulle plugga, men jag bah jag ska göra det nu, snart, sen..........imorgon..så göra jag lika då så gör jag ingen då heller, inget kul alls

 

jag kan ju gå och dö.

 

Nej det kommer jag inte göra.

Jag har gjort såhär många gånger förut, jag har sparat mycket förut, förra året, 9:an, 8:an....jag klarade det då..jag fick godkänt, men ja det var jävligt kämpigt

 

 


Men imorgon är det skola igen..men då får jag nog inga läxor så det skönt :)


Av Isabella Bergström - 28 september 2013 18:39

Kollade spåkulan på facebook nyss och det stog såhär :o

 


God kväll Isabella!

En bilmekaniker bör se över din bil innan du gör en längre resa.

Jag äger ju ingen bil men jag åkte med pappa idag och då körde han över en liten sten så olje-behållaren? gick sönder så sen när vi stannat och skulle åka igen så var det helt slut på olja så vi blev bogserade av pappas kompis..

haha

Av Isabella Bergström - 26 september 2013 23:37

Matte 2 timmar, religion 3 timmar och idrott 1 timme


Jag och Lotta ligger ganska mycket efter på matten och då menar jag det verkligen...om vi ska ha gjort x antal sidor så kanske vi gjort hälften och jag funderade på att sluta igår men idag blev jag motiverad när någon började kursen idag som inte gjort någonting alls och ska jobba ikapp och klarar han det gör vi det!

VI SKA, jag ger inte upp :D

Religionen kan ju typ gå och ta sig någonstans..inte för att det är tillåtet att ha sex med sig själv i vissa religioner men :c Försök till att vara rolig #fail

Jag skriver om synen på homosexualiteten i islam, judendomen och kristendomen och jag kommer typ ingen vart :o Första lektionen skrev jag 2 meningar och idag skrev jag bara två meningar..hur ska jag kunna plugga det då? hur pluggar man? vart hittar man svaren? vad? vart? hur? va?

Bella söker hjälp :( nu, snälla! #hjälp #mig #religionen #dödar #mig


Två saker är ju iallafall bra: att min klass är störtskön och imorgon börjar jag 9:15 och slutar typ 12:15! ;) Prova moppen då så man tar sig hem, den har stått aslänge nu och har satt batteriet på laddning när jag kom hem så hoppas det funkar imorgonbitti! :D


eh.. ja så äre! ;)
#teengerposts förstår mig :') #IAmNotForeverAlone
   

Av Isabella Bergström - 25 september 2013 22:30

Jag älskar snapchat! ;)


När jag började gymnasiet har inte jag kunnat hålla kontakten riktigt på topp med mina allra bästa vänner - Sara & Emma :/ Jag menar inte att vi bråkat men vägen mellan oss blir längre..Det känns som vi TRE försvinner, jag övertänker att ni glömmer bort mig medan jag tänker på er varje dag..Men varje gång vi ses så fylls jag med tro, hopp och kärlek och att ni inte har glömt mig :)

Nu fungerar snapchat för oss alla typ som det ska så det går att skicka/kolla på videos också så man för höra varandras röster..det är så himla underbart att höra era röster och kommentarer att man ör smart eller cool även fast vännen bara säger så för att uppmuntra..ashärlig känlsla ^^ Självklart försöker jag också uppmuntra m.m :D


Skolan tar på krafterna, nya vänner att också umgås med, födelsedagar och annat som kommer emellan :( Jag vill bara lägga alla skolarbeten åt sidan och få egentid och kvalitétstid med mina fina vänner även fast jag går i skolan med roliga människor<3


Jag saknar de gamla goda tiderna! :'(

<3

   


Texten<3 här

   
Har inte sett Harry Potter men ni förstår ändå <3

       
#fin #men #kall #höst

Av Isabella Bergström - 24 september 2013 19:18

Jaop, det har väl gptt typ 2 timmar nurå så dags att sätta igång med matten  

Av Isabella Bergström - 23 september 2013 23:18

HEEEEEJ

Det vi har fått gjort idag i skolan är att fått smaka på Kaffe med typ kokossmak, massa olika chokladsorter - vit, mjölk, 55% och ända upp till typ 86% mörk choklad, 3 olika te-sorter, juicer och kolsyrade drycker :)

Asså fyfan för mörk choklad, det går inte ens att äta 55% för det blir så torrt och äckligt..men jag fortsatte äta även fast jag inte tyckte om för det såg ju ut som vanlig choklad liksom fast bara mörkare, sen blev jag påmind när jag bet i chokladbiten xD HAHAH The, té eller vafan det nu heter, usch och fy varmvatten liksom med svag smak av gräs och blad HEHE


När jag kommit med bussen till Alfta så gick jag in på Ekmans och hittade 2 böcker jag skulle vilja ha och en skulle jag kunna ge bort om jag vill köpa present/julklapp för 250kr men jag är snål...tyvärr Emma jag önskar mig den själv i present av nån släkting ;) haha Den hette typ nå med "laga enkelt mat när du flyttat hemifrån"  

När jag kom hem så har jag typ bara hjälpt farfar med hans nya mobil - en touchmobil, han lär sig nog allt..fast han behöver ju bara en telefon att ringa med  Tycker synd om äldre människor som får samtal från försäljare som lurar på dom nå nytt abonnemang som ska vara billigare och en ny mobil(touch såklart) Varför kan dom inte bara erbjuda en DORO mobil..stora knappar som jag tycker passar äldre människor även om dom inte är dum..men synen är säkert inte den bästa när man iallafall är över 65+ Just sayin, damn those telefonförsäljare  


Men godnatt<3 haha


#Teen #School #late #nights #crazy #about #YOU

Av Isabella Bergström - 22 september 2013 23:31

Blev inge bilder tagna alls för Sara mådde inte så bra :/ men vi tar det nån annan dag bara :D

Igår satt jag, Emma, farfar och mamma vid bordet och jah går inte beskriva så roligt vi hade ^^ haha farfar-så skön att det inte går att beskriva han med ord.. Det går inte att leva utan honom<3


Idag vaknade jag och Emma innan 10, sen började vi baka makroner och det tog nån timme.. sen får vi bara vänta och vänta och vänta på att denna lille söta kille ska komma så man får fika för han har fyllt 6 år  Min kusin Jonathan<3 Såklart fikade vi inte bara utan sen sprang vi ut och lekte burken och sprang typ hela tiden så det blev jobbigt, HAHAH

Jonathan<3

Kusin & min farbror<3

Nannys kladdkaka :)

Jonathan gjorde den här tårtan med sin moster sen tröck Jonathans morfar ner Jonathans ansikte i tårtan ;) HAHA #Skön #morfar

Chokladmakroner med marabou :D
             
Tog bilderna med en fjärrkontroll och kameran på ett stativ - it works real good! ;)


Precis! ;)

Japp, alltid när det är skola ;D

Bilder · Chill · Hemma · Love

❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards