beeeeella

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Bergström - 9 november 2012 21:15

Jag tycker om Olovs mormor

På föräldramiddagen var hon där och då gick vi ut till restaurangen och sjöng för henne så tills idag hade hon bakat en marängtårta med grädde och sylt ^^ mmmmhhmmmm jättegott :DDDD

Dagen har varit lång för vi hade ju restaurange idag också och vi bara 11personer totalt och alla var ju inte i köket heller. Fick iallafall sova bra :DDD La undan mobilen några minuter efter 23 och då hade man sällskap av Zeb :) Sen så blev vi hundvakt så Wille is here :D HAHA jaja skitsamma :p


Nu ska jag gå och leta nå godis att äta :D Juste har ju gjort cake pops och cupcakes ;)

Känner mig lite forever alone, Emma är på läger och Sara har filmkväll? :o Men måste göra svenska..kanske den ska in nästa vecka inte just på måndagen :p Sen kan jag ju träffa Jonathan och Dante i helgen eller jag framförallt min 5-åriga kusin ^^<3


Av Isabella Bergström - 8 november 2012 22:22

Du är luften som smeker mina kinder och håller mig vid liv...
Om jag vore luften hur länge ska du då hålla andan innan jag kan smeka dina kinder och dela mitt liv med dig...


Bara jag som tycker denna dikt är bra? ^^ HAHA

Av Isabella Bergström - 8 november 2012 22:12

Just nu har jag kollat klart på Hela Sverige Bakar men efter det så sitter jag och asgarvar åt en elller jättemånga saker! :D hahahha Sara är så roliga XDDDD Men nu ska jag sova :p godnatt <3

 

Av Isabella Bergström - 8 november 2012 17:30

Ja denna dag har det varit fullt upp och full fart :)

Idag var vi uppdelade i tre olika grupper - varmkök, kall kök och service typ ;p jag var i varmkök och gjorde färsbiffar som tasted awesome. Närå men gott ^^ till gjorde nån annan potatispuré säger dom men jag säger potatismos :p och skysås och lingonsylt och jag tycker om lingonsylt...väldigt lite till den maträtten XD hahah oh shit nu kommer Sara verkligen tvinga mig att äta lingonsylt någon gång :* HAHAHA

Jag blev nöjd med min smak och mitt upplägg på tallrikarna, dessvärre var det med beställningar som blev ca 5st :( besviken tjej :/ aja nu är man hemma och chillar för sov som sagt max 5 timmar inatt pluss att jag sov över så när jag klev upp vela pappa åka men hann med honom ;) På bussen träffade jag först 1 som höll på att missa bussen och sedan en till xD hahhaaha


Nu äre middag, hörs! :D

:@

Av Isabella Bergström - 8 november 2012 00:52

Asså seriöst det är onsdag eller ja torsdag nu eftersom klockan är över tolv och jag har bara gått tre dagar i skolan och detta blir min tredje natt att inte sova mer än 6 timmar!
Jag blir galen, 5h/dygn sover jag, är i skolan 8h sen när jag kommer hem, efter 4 så har max 5 timmar på mig att göra läxor, duscha och freetime. Har jag hemläxa på matten för jag ligger efter tar jag hem och jobbar men oftast fattar jag nada hemma men i skolan går det bra även om jag inte frågar någon om hjälp så är min hjärna vääldigt trött när jag kommer hem.


Det var typ 1h borta, 4h kvar aa åsså sv och engelska varsina läxor, alltså 2h och sen kan vi få från matlagningsuppgifter och det tar absolut minst en timme. Mm någon som är bra på matte? Nä men seriöst ca 1h kvar för duscha och t.ex kolla tv och så vitt jag vet finns det inga program på vardagar under 1h med reklam så därför är jag uppe längre än till 10 på kvällen och sover dåligt och är trött i skolan..visst jag kämpar på i skolan och jag ska få G i minst allt som förut men detta funkar seriöst inte..


Ungdommar behöver t.o.m 10h sömn, kliver jag då upp 6 på morgonen så måste jag sova kl 20 och det funkar verkligen inte så nu ser ni jag bloggar nästan 1 på natten om hur arg jag är asså.. Sen tänker jag på iallafall Sara som går samhälle och måste plugga hur mycket som helst. Har sett att hon haft typ 6st arbete/läxor på en vecka, så många läxor jan inte hag ens ha för jag har bara ma, sv, eng, idrott plus hemkunskap typ -.-''''' :@ Sara har nog så mycket läxor att hon knappt kan läsa detta



En bra sak för dom som bryr sig: jah hade ett fel på matteprovet för några veckor sen och tre lärare visste inte vart A/MVG gränsen skulle vara men nu har de fixat sig så jag fick ett fucking stort jävla A.. Wiiie stoooolt... Över mig själv ?! haha

Av Isabella Bergström - 7 november 2012 23:14

 


Hallå Isabella!

Köp något fint till dig själv, belöna dig för att du kämpar på och vill alla väl.

Absolute jag ;)

Av Isabella Bergström - 7 november 2012 23:00

Äh körde på kladdkake-muffins istället :) still kladdkaka in that good shit ^^

Kan ju skriva receptet om ni vill men till mamma sa jag att det var hemligt xD hahah ändå har hon kollat på nästan exakt hela tiden...jättestörigt när hon kollar och säger: - passa det rinner ut! -.-' mammor!

Känner mig ganska nöjd då jg failade med vissa moment, men då gjorde vi på andra sätt ;)

-------------------------------------------------------------------------------------

Dagen har faktiskt varit ganska bra, var ändå inte så lång för var först på Heden och skrev i extremt tråkiga häften i en halvtimme men på Torsberg var det Ma- vi tog reda på om alkohol o promille och dricker jag ett glas vin på 12% så har jag 0,6 promille i mig :OOOO hahahah oj och sen svenskan kommer jag inte ihåg vad vi gjorde.. :p haha och engelskan slutade vi som sagt en halvtimme tidigare :D


Nu måste jag duscha sen sova för har sovit mellan 5-lite mer än 6 timmar de senaste nätterna och nu slutar jag ca 4 imorgon för Restaurang Lustgården öppnar då och då ska bl.a jag och Lina vara i varmköket och steka snitzlar, biffar och lax och sen göra alkoholsåser som smakar jättemycket vin och äckligt xD hahah TAGGA!!!! :D

Av Isabella Bergström - 7 november 2012 19:45

Hahaha Farmor ringde mig och sa att det var Kladdkakans dag idag och det visste inte jag, iallafall inte att den var idag. Trodde att den var någon gång i November iallafall, typ den 11 men det är på söndag och då är det fars dag och Axel och Rasmus(Saras småbrosor blir 9år?) fyller år ;)


Linda var till Bollnäs idag till innan halv 3 och jag slutade 3 idag egentligen men engelskan vlev ju en halvtimme kortare bara för att :p hehe så åkte med henne till Alfta där vi myste med Dante, kollade på TV, fika gifflar för farmor kom in med de, jag kollade på när Linda sprutmåla soffbord och vi satte dit den nya barnstolen i hennes bil som tog ca 45min, hahaha så jävla kung vi :p Men nu sitter den fiinfint men Dante sitter som en pösmunk ^^ hehehe <3

NU SKA JAG BAKA EN HELDUNDRANDE GOD KLADDKAKA OCH DEKORERA MED DETTA REDSKAP :D



Sööta fina kusinbarn Dante som snart döps<3
 


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards