beeeeella

Alla inlägg under november 2012

Av Isabella Bergström - 17 november 2012 10:00

...hur mycket jag saknar er Sara & Emma. Jag drömde om er både idag och igår och igår höll jag på att missa bussen för sov tills pappa åkte då jag brukar åka med honom på morgonen och idag vaknade jag 8 men somnade om och drömde om er istället ^^ hihi Ni ska bara veta hur mycket ni betyder för mig och hur mycket jag sakner er!!! <3<33<3<3

Sen måste jag bara säga: LYCKA TILL SARA! :DDDDD

Av Isabella Bergström - 17 november 2012 00:45


Här var han mindre än 1 dygn gammal ^^

4mån ca 2 dagar och här tycker jag han ser ut som hans morbror Coffe ;D hehe

Ja så här kul kan man ju ha i vatten men inte om man döps och blir nerstänkt xD

Han har hittat "peddoblicken" redan ;) HAHAHAHA


Fiiiiiiint vavavava? hihihih
   

Mina tårtor jag gjort till dopet med hjälp av Linda såklart, hon gjorde iallafall de vackra roserna :D
 Me gusta tårta med jordgubbssylt och smörkräm   

Av Isabella Bergström - 17 november 2012 00:06

72st maränger (fick jag idag iallafall idag)


4dl äggvitor/12äggvitor

12dl florsocker/strösocker

 

Blanda det över över ett vattenbad och värm upp till 70grader. Vispa det i en matberedare/kitchenaid(tyvär har jag själv ingen hemma så jag ska prova med elvisp bara) tills det blir typ glansigt och pösigt eller typ toppigt sa Stefan ;) hahha sen spritar man bara ut dem på plåtar med bakplåtspapper och har dom i ugnen på max 100grader i ca 30-40min men de ska bara stelna inte få färg!


Japp tror det var receptet :p Jag har fyrdubblat recepetet från skolan så NI kan dela det på 4 om ni vill ;) Vill ni ha smak så vänder ni ner det när ni har vispat marängfluffet :D Good luck =)

måste testa hemma jag också nån dag :D

Av Isabella Bergström - 16 november 2012 23:45

Gjorde samma uppgifter idag fast typ helt ensam förutom konditorn Stefan :D han är kung, för jag älskar att baka :p Fast idag gjorde jag chokladsås och blanda in marängerna och hävde jag på choklad utanpå och det var ganska så gott, lite för mycket kakosmak där ;) ihihi sen har det ju blivit en hel del skratt med hela klassen :D haha asså så störtsköna kåmpiisar ;D nothing compared to you girls - Emma och Sara ^^


Efter skolan åkte jag till kusinerna så där bakade vi och dekorera och kladda :D hahaha kom hem kanske 9 haha men fina blev dom tyckte jag /tjejen med bra själförtroende ;) hahah


Dessa maränger gjorde jag igår :D Ringarna under gjorde jag idag också fast med chokladsås och chokladströssel :D
 

Juste detta var frukosten på skolan plus gröt ;D haha tryffelkaka eller nå och den var jäääättegod förutom att det var en aaaaaning för mycket kakao :D hahah men vill man ha längre rast så äter man upp nästan hela XD

 

hihi jag och Dante som ska döpas imorgon :DDDD <3

Av Isabella Bergström - 15 november 2012 21:45

Hihih imorgon är ju restaurangen öppen på skolan som den även var idag så då jobbar man 8-15 kanske max förhoppningsvis sen så direkt efter skolan hoppar man av bussen på Bränderna där det blir fullt hus.. närå men där ska det bakas inför dopet på Lördag :D iiiiiiiiiiii hihihih yeeaah bäjbä nä men ska bli superkul ;DDDDD

Nu skare duschas och bli ren och fin för sedan sova och tagga inför morgondagen!   

--------------------------------------------------------------------------------

Idag så har jag gjort Rosenbröd och det var faktiskt ganska enkelt och sen gjorde jag franska maränger med hallonsås i och det blev två olika sorter ena var bara vanliga toppar och den andra var typ ringar med färgat strössel uppepå :) Kan receptet i huvvet.. men undrar hur länge de håller för ska jag göra det hemma behöver jag ha en luftvärmeugn/värmeluftsugn eller kan man använda den vanlig? :p hahah aja får väl testa nån dag ;p hihih

De såg inte riktigt ut så men nästan :) Mina var mer rosa och sen spritsade jag ut dem så de var inte släta runtom :P

Fin tårta förutom att det är fel namn ;) det ska ju stå DANTE istället för BASTIAN :D haha men jag har tagit dessa två bilder från google så ja :)

Av Isabella Bergström - 15 november 2012 20:34

Nu kan ni översätta min blogg om ni vill läsa den på till exempel engelska och jag läste något inlägg nu och det blev plötsligt roligare :p you know why? haha kolla --> "it was kind of a uteplast where we took the...." och "I thought it was jobbit because it was impossible to get it flattened out nicely in the peaks and after I cut me" HAHAH isnīt that funny?

 

Ni översätter till vänster i menyraden-You translate to the left in the meny ;)


Av Isabella Bergström - 15 november 2012 17:21

Random bild bah XD

Av Isabella Bergström - 14 november 2012 22:13

Har någon ställt denna fråga till dig?

Nån har ställt den till mig..men jag erkände (not a good idé) HAHA


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards