beeeeella

Alla inlägg under februari 2013

...

Av Isabella Bergström - 23 februari 2013 22:59

 

Av Isabella Bergström - 21 februari 2013 23:15

Idag har min klass och en språkklass arbetat tillsammans i köket och lagat svensk och thailänsk, syrisk(?) och något mer tror jag :) Jag hamnade i gruppen där vi gjorde desserterna och det var nice för det var svensk rulltårta och utländsk bassboossa tror jag det hette och det var typ sockerkaka med sockerlag ovanpå :D asgott, det trodde jag inte men men.. even I can change my mind ^^ I min klass var vi 9 elever 2 lärare och de från IM 10 och 2 lärare XD haha Jag blev mätt men jag åt typ allt ris, lammkotletten, lite kyckling, morötterna, strips och lax sen vare inge mer som var gott men det var så många okända och olika smaker och ni vet makaroner och korv duger bra för mig Kul dag faktiskt, mycket prat och dirigering vart saker och ting finns ;)


Allihopa :)
   
desserterna =D

Linn, jag, Olivia...vet inte vad dom andra heter
Hårdkokta ägg innut mosad potatis friteras..smakade konstigt och inte så jättegott men jao det var en av det bästa som låg på min tallrik av det utländska iallafall :)

Svenne banan Olle nä skojja det är ju Olov, en kille från Ghana och en tjej från Thailand :)

Lammkottlett, kyckling, potatis med konstig smak, svenska och utländska morötter(har ingen aning vad det är för kryddor i), jasminris, ris och med saffran(jag inte gillar saffran) nån sallad med typ vitlökssås var väl okej för att jag inte tycker om lök, russin, lax, vittvinssås som jag aldrig kommer lära mig att äta..blääh och typ strips sen äre nån gult mos med grön krydda i eller nå XD Lammkotlett var gott

Desserten :) italiensk maräng?, rulltårta med hallonsylt, cirtusgrädde och kiwi och vindruvor och bassboossa =)

Av Isabella Bergström - 20 februari 2013 23:15

Det ordnade sig som tur med mat och tider och bussar ;D hahah När jag och Sara åkte mot Gävle så babblade vi konstakt hela tiden tills vi kom till Kilafors sen jo vi pratade massor då också XD Sen när vi kom fram såg vi massa tjejer som blivit stylade fast bara typ håret då sen när vi kom in till själva byggnade där de skulle vara i Gasklockorna så var det mycket ljus och dansare som "dansade" i blått ljus..eller jag kallar det inte dans men ^^ haha


Sen när de satte fart så sjöng det jättefina och duktiga tjejer och sen kom killarna och tjejerna som blivit omstylade och gick på catwalken och det var asnice och kolla på :) Jag och Sara var fotografer ;p



Våra biljetter :)

Emmas hår har fått håret fixat :) snyggt ;)


Dom lyckades ha ögonen öppna på detta kort fast det blev så ljust av blixten ;* haha ni ser ju mig x))

hihihih

Japp jag tar kort på Emmas hår men då dyker den sötaste blondinen upp bakom Emma<3

Sara din gullunge  

Eller hur Emma? ^^ <3

SARA



Mer bilder kanske kommer om jag får bilderna från Emmas kamera...och om någon bild var bra ;)

Av Isabella Bergström - 19 februari 2013 23:15

Japp Emma har blivit stylad och ska nu gå på catwalken imorgon och visa sitt självförtroende :D hihi <3 Jag, Sara och Emmas föräldrar ska kolla på :D

~from good to bad~

Jag klagar på folk som skriver sina problem på facebook så när jag själv nästan gjorde de så raderade jag de lilla jag han, skriva så skriver det på bloggen istället ^^ haha


Imorgon så slutar jag klockan 3 och tar då bussen 15:40 till Alfta och då kommer jag hem till mig 20 över 4/halv 5 och då måste jag ju äta middag och halv 5 ska jag och Sara vara i Alfta för att vi ska åka med hennes föräldrar till Gävle, och i värsta fall så hinner jag ju inte hem :( Så jag vet inte om jag ska ta tåget 16:55 och käka på max och sen kommer Sara så åker vi tåg och kommer till Gävle 18:06 typ eller var det var :o Det är nog mitt största problem hittills på 2013!!!! :O Så alla som läser dehär ska lida med mig tycker jag XD HAHA skojja men nån som vill kommentera ett tips? gör de snälla :)


Suffer with me now!

_________________________________________________________________________________

Lite passande låt ;p

Av Isabella Bergström - 19 februari 2013 16:00

Igår var jag med halva min klass på Bolle och åkte slalom Superkul var det, fika olika kakor och rutor jag och Lotta hade bakat så fin Lina smaka för hon är så snäll skojja närå klart hon är snäll   Idag fick jag reda på att jag hade 33/58 rätt på engelskaprovet som var bara ett litet träningstest :) godkänt iallafall   Nu duscha och göra lite läxa innan det blir att fira största kusinvitamin Linda som fyller 22år idag! GRATTIS :D

 
Ser ju typ drogad ut men det är jag iallafall inte :p

Söt bamse

Lina och Lotta på snowboard :D

och jag på skidor XD
 
HAHAHA Lotta tar kort på mig samtidigt som jag tar kort på henne ;)

Av Isabella Bergström - 18 februari 2013 23:24

Måndag 11/2: Skola, skridskor på idrotten (Y)

Tisdag 12/2: Fettisdag, stog i kiosken på hockeyn med Emmiz och Alfta vann sista matchen för säsongen<3


Alftahockey<3
 
3-2 till Alfta där men det slutade 5-3 :D

Kiosktjejerna forever!
 

Glad tjej fick föresenad present av Emma<3

Onsdag: Vet inte, gjorde inte så mycket speciellt mer än ett gammalt engelska nationellt prov men efter skolan följde jag med Sara hem och "pluggade" och myste framför Saras kamin och kollade på Dag-Otto klipp ;p

 
Min sötis :*

Hon plankade på min rygg men tippade sedan över XD
 
Torsdag: Alla hjärtans dag, praktik på Alftaquren. Bakade 1½ sak med Emma och hon hade bakat 2 saker och kom hit med det så min familj och Emma fikade :)


Alla saker jag hade på Alla hjärtans dag :)
 
Emma gjorde asgoda cupcakes(som vanligt) och hjärtkakor(kanske får en smäll för de men det är kanske lite macaronslikt) :D hihi

Dessa gjorde jag eller med mycket hjälp av Emma också faktiskt och det är Cornflake crisps-med cornflakes, nougat och choklad typ :)
 
Fredag: Praktik på Alftaquren och där bjöds det på Alla hjärtansdagtårta/födelsedagstårta för en tjej som jobbar där fyllde år på alla hjärtans dag :) mm gott, sen fick jag mintchokladmousse också! :D


Jag ville inte att brorsan skulle ta kort när hela bussen kunde se på XD
   
Juste får inte glömma glassbilen..den är ju väldigt viktig! ^^

Tummen upp, Emma är åtminstonde en aning söt när hon tar egobilder<3
 
Lördag: Hittar inga bilder som tyder på att jag haft kul så jag tror jag kollade på tv och satt vid datorn :p


Söndag: Gjorde klart mina Bountyrutor

       
Happy after a shower with much think I could guess..jag kommer inte ihåg :p tyckte det lät bra bara XD
       
Juste fick besök av pappas kompis och hans två barn som man inte sett på vääääääldigt länge..och såklart blev det en hel del skratt :D gotta love children

Av Isabella Bergström - 18 februari 2013 21:30


Asbra film som gick på Disney Channel för nån timme sen :p

Förstår verkligen hans situation med hockeyn, hemma och lillesyrran.. värsta jobbiga känslan att inte kunna "betala tillbaka" misstagen han gjort. Han erbjuder sig själv att ha utgångsförbud i typ 6 veckor och klippa gräsmattan och måla huset men det förlåter inte lillesyrran och hennes bumble bee´s eller vad dom heter.. Han utnyttjar hennes scoutgäng och det är dumt men han tar ju hand om dem också så på något sätt tycker jag det är okej. Kan inte berätta nå mer, ni måste bara se filmen....på disney channel HAHA

Av Isabella Bergström - 17 februari 2013 22:15


Älskar dig mer än choklad, bruden! <333333333


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards