beeeeella

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Mat från olika länder

Av Isabella Bergström - 21 februari 2013 23:15

Idag har min klass och en språkklass arbetat tillsammans i köket och lagat svensk och thailänsk, syrisk(?) och något mer tror jag :) Jag hamnade i gruppen där vi gjorde desserterna och det var nice för det var svensk rulltårta och utländsk bassboossa tror jag det hette och det var typ sockerkaka med sockerlag ovanpå :D asgott, det trodde jag inte men men.. even I can change my mind ^^ I min klass var vi 9 elever 2 lärare och de från IM 10 och 2 lärare XD haha Jag blev mätt men jag åt typ allt ris, lammkotletten, lite kyckling, morötterna, strips och lax sen vare inge mer som var gott men det var så många okända och olika smaker och ni vet makaroner och korv duger bra för mig Kul dag faktiskt, mycket prat och dirigering vart saker och ting finns ;)


Allihopa :)
   
desserterna =D

Linn, jag, Olivia...vet inte vad dom andra heter
Hårdkokta ägg innut mosad potatis friteras..smakade konstigt och inte så jättegott men jao det var en av det bästa som låg på min tallrik av det utländska iallafall :)

Svenne banan Olle nä skojja det är ju Olov, en kille från Ghana och en tjej från Thailand :)

Lammkottlett, kyckling, potatis med konstig smak, svenska och utländska morötter(har ingen aning vad det är för kryddor i), jasminris, ris och med saffran(jag inte gillar saffran) nån sallad med typ vitlökssås var väl okej för att jag inte tycker om lök, russin, lax, vittvinssås som jag aldrig kommer lära mig att äta..blääh och typ strips sen äre nån gult mos med grön krydda i eller nå XD Lammkotlett var gott

Desserten :) italiensk maräng?, rulltårta med hallonsylt, cirtusgrädde och kiwi och vindruvor och bassboossa =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Bergström - 21 december 2016 22:21


Visst är det väl kul när man har snälla inbrottstjuvar ;*

Av Isabella Bergström - 13 december 2016 19:37

Min syster som sjunger!!!     

Av Isabella Bergström - 1 november 2016 18:36

Idag mötte jag upp Felicia på stan typ åsså fick vi våra naglar fixade samtidigt! Åh jag blev så nöjd, mina naglar har aldrig varit så fina förut! ...

Av Isabella Bergström - 27 oktober 2016 01:43

Ladies...  Ett tips - flytta till egen lägenhet/bostad själv innan ni hittar en partner så ni kan "Go loco" på inredningen, min bästa kompis första lägenhet var en liten etta i Gävle och den var rosa, pink, rosado you name it det var extremt rosa ö...

Av Isabella Bergström - 29 september 2016 01:21

Den enda saken jag behöver är 5pm cuddle, fast jämt och ständigt, en mysig bamsekram...KRAMAR helt enkelt! ...


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards