beeeeella

Alla inlägg under september 2010

Av Isabella Bergström - 25 september 2010 22:24

Hej    Lägger ut en bild från helgen med familjen och min farbrors familj i Sundsvall! =) 

Tyckte faktiskt min mamma blev Fin då!   


   Från Vänster: Jag, mamma och lillesyrran <3

Söta och snygga..?!     

Av Isabella Bergström - 25 september 2010 00:31

God Kväll! :) Nu ska jag väl kolla om det är något på TV annars går jag nog och lägger mig!    Go natt!    <3 

Lägger in ett klipp från youtube - Veckans låt!<3


Av Isabella Bergström - 24 september 2010 21:43

Tjena mors!    Nu är det äntligen helg..Igen! =)

Har kört en match mot pappa i NHL10, 3-1 till...MIIIIIIG... Hahaha xD Sen nu så kör vi bilracing, GRAN TURISMO 5 Prologue
Jag vinner för det mesta för jag har farten!   

 
Idag i skolan så har jag bestämt att jag ska vara med i Fotbolls-DM för tjejerna i Alftaskolan! Kul! Match på tisdag så får se hur det går! =D TAGGA..:D Det är klart vi ska vinna! :) ♥ Fick låna fotbollsskor och benskydd av Jossan!    Så ska väl leta fram lite kläder jag kan ha då! Hoppas jag hittar något!    HEEEEJA AAALFTA! Oh a heye baby..    


Oh SARA: Föresten hälsa Putte att jag vann över pappa på ishockeyn 3-1 till mig! =) Lagligt fast några utvisningar för tacklingar!    heheh =) Men visst liknar den här: (   ) smileysen - pappa & Putte Två öldrickande bröder! ;P 

Ha en trevlig helg allihopa! :D  Puss    

Släng gärna in en kommentar..(: Någon som har ett bra filmtips? =0 <3

Av Isabella Bergström - 23 september 2010 21:27

Hej!    Idag i skolan så hade vi massa saker och det var bara trökt idag. Det ända bra var väl en liten kort rast på SO:n och den hemskt roliga lektionen innan rasten för Lena kunde inte sluta skratta åt Jonas & Jesper för dom bara prata hela tiden typ och gjorde så alla skratta. Men kul var det iaf! Sen hade vi kompledigt från Hemkundskapen så slutade 2 idag så Linda kom och hämta mig! =) Kul så slapp man vänta 1 ½ timme tills bussen kom. Vi åkte hem, titta på Extreame Home Makover sen prata hon i telefon en liten stund så jag gick och mata kaninerna, hämta posten och mata hönsen. När jag kom in till baka så började vi baka kladdkaka! =) mm Gott var det och ska ta med lite i morgon till Samlingen    Just nu så har jag tittat på lite TV och tagit ner min PS3:a så pappa körde NHL10, Need For Speed (olika typer) och just nu så är han överallt och ingen stans för han försöker hitta den andra PS3 kontrollen för den är borta.. Tror fortfarande att han inte har hittat den! Aja nu ska jag lägga ut receptet så ni kan göra kladdkaka också ska jag gå och lägga mig sen! =) Puss & Go natt   

KLASSISK KLADDKAKA

Ingredienser:

100g smör eller margarin

2 ägg

3 dl strösocker

2 ½ dl vetemjöl

4 msk kakao

1 ½ tsk vaniljsocker

½ krm salt


(OBS!!! Saltet brukar jag strunta i för jag tycker det smakar salt och då blir det inge gott)


Smörj och bröa en form med löstagbar kant, ca 21 cm i diameter. Smält smöret på låg värme. Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan smöret. Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och salt och rör ner blandningen i äggsmeten. Rör försiktigt sönder evetuella klumpar. Häll smeten i formen och grädda 10-20 minuter (beroende på hur kladdig kaka du vill ha) i 200 grader.


Källa: Maria Öhrn - KLADDKAKOR - nya och gamla favoriter för den chokladälskande hemmabagaren

ICABOKFÖRLAG

Av Isabella Bergström - 23 september 2010 21:15

Hallå!!! ;) Börjar med ett inlägg om igår då!    

Igår så hängde man med Tina hem och hjälpte henne med och hjälpte henne med spanskan för hon har varit sjuk några gånger och då hjälpte jag henne med det! Sedan så gjorde vi matte och engelskaläxan! =) Efter de åt vi och stack till kåken fast jag gick till farmor typ direkt, när Marre hade kommit! När jag kom till farmor så satt vi och babbla lite, sedan tv om mordet som de försökte spåra mot crossbanan i Viken.. ;s lite konstigt att någon vill ha så stor uppmäksamhet här ikring där allt är lungt! ;S Förstår mig inte på de!    Sen kom väl pappa och efter ett tag åkte man väl hem efter att ha träffat faster för hon skulle till sporthallen med Coffes innebandyklubba! Sen åker vi hem och där sitter farfar på bron o han hade tydligen varit hos oss i nån timme kanske, sen kliver jag innanför dörren och kan inte se spegeln som sitter ovanför spisluckorna? För där står en stor platt 46tums LCD tv som pappa har köpt!    WOW liksom!  =) 

Sen sitter vi och kollar på efterlyst och sen blev det natti natti så han inte blogga nå då! =) Aja nu ska jag börja skriva det andra också men ni får en fin bild på mig som blondin och gift med någon gjord av löv? hahahaha gjorde den på photofunia! =) Föresten skulle jag passa som blondin? :D Tjing   <3


  

Av Isabella Bergström - 21 september 2010 21:38

Tjena!    dag så sprang man skoljoggen då! Startade med att springa med Marre men palla inte nå långt.. Jävlar vilken bra kondis hon har asså. jag hamnade efter lite då och då och sprang ikapp men sen när vi kom till tunneln innan Nabban så palla jag inte jogga så jag började gå och pratade för mig själv: Jag som vela komma bland de 100 första, det är ju jättemånga framför mig och minst hundra! Sprang iaf förbi Isak vid nån busshållsplats vid kyrkan. Det var iaf något bra. Men iallafall, så sen så började jag leta efter Emma & Jossan och då såg jag dem så då gick jag lite försiktigt medans de försökte komma kapp mig! Så då jogga vi tillsammans en liten bit. Sen sprang Jossan bort så då var det bara jag och Emma kvar. Vi joggade på och Emma var tvungen ta sin astmaspray, funderade nästan på och låna den men det var bara på skoj! Hade så väldig svårt och andas! Men vi fortsatte och förbi Louise. Hon skulle ju springa två varv ju.. Men ändå. Sen vi började vi närma oss MÅL!!!! WIIEEE! ^^ Sen blev det bara några metrar kvar... YES WE DID IT! Då fick man stå i kö ;O hehhe xD Sprang skoljoggen på 35minuter, och gissa vad jag kom!!!!! 72:a!!!! och mitt mål var ju bara under 100 men jag gjorde det... *STOLT*    Verkligen! 


  

Gammal bild. 6an men iaf.. Denna underbara människa/prinsessa sprang man med ända in i mål med! =) 

Sen var det ju hem efter ett par timmar och var med Sara och gjorde lite läxa och sedan KU! Kul har man där jämt. Och för er som inte vet vad KU är så är det: Kyrkans Ungar    

Åh föresten så var det väldigt snällt av Tess & Linnea att ha brorsan med sig runt så han slapp springa själv! Han är nog rätt så överlycklig!   

Aja Nu har man väl gjort så mycket denna dag så nu går jag och lägger mig! =) 

Först bjuder jag på denna bild på mig och min underbara farbror Putte   

Go natt! Puss<3

   Jaja Underbara Sara var ju också med<3 + brorsan

Av Isabella Bergström - 20 september 2010 21:54

Hej igen! Idag på NO:n så blåste Kalle på Saltsyra och då blev det rök! :O Hehe xD Sen var jag ju med Marre och då så gick vi in på Youtube och jag testade och dansa till Zumba! Kul och jag tyckte det inte var så jättesvårt. Sen åkte jag hem och gick ut och gick med Molle, Anja & pappa. 

Imorgon är det ju fucking skoljoggen så det är bäst att tagga.. B-) Det har jag redan gjort! :) TAGGA ALLIHOPA SOM SKA VARA MED! 


Fredag: Mormor fyllde

Lördag: Pappa fyllde

Söndag: Kusin Jonathan fyllde 3år<3

Så i fredags så åkte man till Sundsvall och spenderade helgen tillsammans med familjen + farbror, Sara & lillkusinen som blev stor! Mycket kul.. Sov i en lägenhet inne i sta'n och gick och shoppade lite! Jag köpte bara ett par Jeans som det är resårband i midjan och vid slutet av benen! Skönaste Jeansen ever, jag som inte gillar jeans egentligen! Aja nu ska jag sova! :) Puss och Go natt! ;) <3


Bjuder på bilden: Syrran & Jag<3


  

Av Isabella Bergström - 20 september 2010 17:41

Hej! :) Idag så var man i skolan och hade film, So-redovisning.. Efter skolan så följde man med Marre till Salongtopen. Spännande var det och så fin hon vart! Hon klippte lite mera uppklippt och färga underhåret mörkare och ljust upp till. Just nu är vi hos Marre och ska äta! Huj :) Skriver KANSKE ett inlägg senare när jag kommer hem, men vet inte! =) Puss xD <3


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards