beeeeella

Alla inlägg under oktober 2010

Av Isabella Bergström - 14 oktober 2010 07:31

Tjosan nu ska man till skolan med först ska man slänga  sig något att äta sen drar man till bussen. Isak fick mata kaninerna dag tror jag. Hejdå<3

Av Isabella Bergström - 13 oktober 2010 22:15

Hello!    Förlåt att det inte blev nå inlägg i går på Bananchokon men var tvungen åka med pappa till stugan för han hade kommit hem och då var det bara att åka. 

Skit samma! Enjoy it! <3


Idag så vaknade man 06:23 och klev upp 06:26 kanske och klädde på sig och gjorde mackor och så! Sen drog vi till passet på Kärsbäcken kl: 06: 50 typ och han fram till 07:30 som vi skulle! Sen under dagen eller morgonen först så hörde man inte nå ljud förutom någon fågel men efter nån timme tror jag det small till sen typ somna jag minst var 10 minut och sov i 5-20min?   ASG! XD Jag hängde ner med huvudet sen när jag inte kom nå längre kände jag det och bah vah, och kasta upp huvve och fick typ vipplashskada (stavas) varje gång jag gjorde så för det hände inte bara 1 gång utan 5 kanske! HAhaha xD aja sen har man väl druckit varm oboy och ätit tekakor och käkat nån kaka. Gott vare..   

Tänkte gå och göra rent åt kaninerna nu men orkar inte så får hoppas på att jag orkar kliva upp 6 imorgon så jag hinner. Men det borde jag kunna för igår gick jag och la mig 00:00 kanske och klev vakna 06:23 så det lär nog gå! =) Hörs <3

Av Isabella Bergström - 13 oktober 2010 21:30

Bellas EGNA Bananchoko

Portion 1

Du behöver:

* En bunke

* En mixer

* Oboy

* Mjölk

* Banan

* dl-mått

* msk-mått

* En sked


Ingredienser:

* 2dl mjölk

* ½ banan


* msk Chokladsås (göra min hemgjorda)

* ½ msk mjölk

* 3-4 msk oboy

= blanda


1. Mixa bananen.

2. Häll i mjölken. Mixa med bananen i en bunke.

3. Häll sedan i chokladsåsen (hemgjorda) och mixa.

4. Häll upp i ett stort glas och drick.

Gott!


  

Av Isabella Bergström - 12 oktober 2010 16:13

Hallåj!    Idag i skolan så började vi med Idrott med Per. Det var iaf den roligaste idrotten jag någonsin har varit med om (tror jag) hehe    Vi började med Linedance, kommer inte ihåg vad de heta men skit samma. Kul var det och jag kände mig typ bäst i klassen bara för jag har gått på Linedance förut. Hahahah är man stolt så är man!    Sen gjorde vi någon uppvärmning sa han, typ strecha (stavas) sen blev det typ situps, armhävningar, rygglyft m.m Det var iallafall jobbigt för vi skulle göra 3 varv men det hörde inte jag & Emma + några till så vi trodde vi kunde slappa så vi gick och drack vatten sedan satt vi bara typ      Heh.. Sen töjde vi eller vad det heter.. Efter de så var de typ bara vanliga lektioner!   

Åkte hem och typ ingen av mina kompisar var med förutom Kajsa o hon hoppade av i Runemo för hon skulle vara med Moa B och då hoppade lilla Kevin på så jag satt och prata med han! ;P Gullgt! Nu kommer receptet på min smoothie/milkshake eller nå!

Puuss =) <3

Av Isabella Bergström - 12 oktober 2010 07:27

Tjosan! ;P Nu är det morgon och jag ska till skolan fast jag sitter och äter frukost nu men sedan så ska jag gå till kaninerna och ge dem pellets och rent vatten! :) Aja hörs!    Får se om jag hinner in med bilderna idag för ska till farmors stuga och sova där för imorgon ska jag ut på älgjakt! =) Puss <3

Av Isabella Bergström - 11 oktober 2010 18:49

Hej :) Nu var det vääääääääldgt längesen men har varit sjuk och har inte orkat typ ingenting sen har det väl varit fullt upp med läxor och så! Men men.. Så är det bara för jag prata om det för ett tag sen att jag inte varit sjuk på 2 år också blir jag det åh. Iaf idag i skolan så var det typ som normalt förutom att vi gick till Alfta Rehab efter lunch och prata om vad de gjorde så att de var ganska miljövänliga sen blev det vanlig engelska! Efter skolan så satt jag med Linnéa på bussen och klev av med henne och brorsan för jag och Isak skulle till Jonathan och Linnéa till Coffe! Kul   

Hheehhe xD Sen drog vi hem och på kvällen så gjorde jag en Banan choko som jag lägger in receptet på imorgon? Med bilder förstås! ;P Lyckat gott iaf! Sen så har jag hittat en tröja som jag hade i 6:an som jag kan ha än och går i 8:an och den är för 8:åringar hahha pröva den på syrran och båda kan ha den! Kuuuung lägger ut bilder på oss sen! (((: Hörs! x))<333


Ps. Håller ett utkik på dig Putte för att se vad du tänker göra med HAAAAAAAAAN du vet!    Hahaha Hejdå! <3

Av Isabella Bergström - 10 oktober 2010 12:23

Hej nu var det ett tag sen för jag har varit sjuk och har inte pallat skriva på bloggen men här kommer iaf veckans låt för denna vecka.   



Av Isabella Bergström - 3 oktober 2010 21:52

Hallå! :P Igår och idag så har jag inte hunnit skriva några inlägg för mormor & morfar! Igår så åkte jag, mormor, Isak, Nanny och mamma till Bollnäs! =) På Helins bokahandel så var typ Saleem Al Fakirs bror som har Bolibompa! ((: Kommer inte ihåg vad han heter! :s men men.. Och tidigare idag så åkte mormor & morfar hem och Putte, Sara, Jonathan & Farmor kom hit innan och efter de hade varit i Farmors stuga! :D Sen så har jag städat lite åt kaninerna och gett dem ny kalasmat, heter de. Pellets med olika saker. Sen fick de en varsin saltsten eller vad det kallas. Nu innan jag skulle gå och duscha kände jag mig yr och typ såg suddigt fast då kom jag på...Jag hade ju inga glasögon på mig, sen efter jag hade duschat hade jag ont i magen och typ frös som en stucken gris och nu kollar jag på någon film med pappa och tror att jag har feber! :( Aja Go natt..   Pözzzz <3


Älskar er ♥ Sara Nyström ♥ Marielle Danielsson ♥ Emma Sundin ♥

  


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards