beeeeella

Alla inlägg under december 2010

Av Isabella Bergström - 22 december 2010 00:00

Tjoho!   Idag så samlades man utanför klassrummet med klassen ca halv 9 för sedan så skulle man till matsalen och kolla på niornas julspex! Kung var det iaf, och ja man har inga ord för de iaf... Kuuuuunnnnggg iaf! ;DD Hahahaha xD Sen efter det så fick vi rast till kvart över 10 och sedan sa Kristina att hon hade en överaskning till oss och det var att vi skulle svara på frågor som hon ställde och de lag som svara rätt först fick gå fram och välja en sak som de skulle ha på deras tårta.   I min grupp var Antonia, Anna, Therese, Belinda och givetvis jag!!!!   När vi vann på vissa frågor så fick vi bananer, barnmat (såsen i mitten skulle det vara, aprikos med päron) och pyntgele och från början så hade vi Tårtbotten och laktosfri grädde och saker att blanda i såklart, kommer bilder på våran tårta och vinnartårtan alltså vi skrev Matzen & Cane <3 <3 på den så den vann och den var godast. Det var de som dömde vilken tårta som vann och då vann vi med lite fjäsk men det är bra ibland också.. Bitte och Maggan var även med som domare!    Bilder på tårtan/receptet.. Kommer göra tårtan när jag fyller år så då får mina nära och kära smaka på denna goda delikatess gjord av Antonia, mig, Anna, Therese och Belinda.. 

  Nu hade man börjat med tårtan då. Längst ner så finns det Aprikos med päron (neranför)
   Barnmat dedära men jag fattar inte att Kristina köpte det och man skulle ha det på tårtan.. Sen under det övre tårtbottnen så var det mosad banan med lite grädde.. Mumsigt! :D 

   Det där är ½ bananen som blev över efter vi hade lagt i mellan, alltså 1½ banan. Sen var det ju grädde såklart och bananer på kanterna och mot kanterna men även pyntgelé (ROSA)! ;D

   Och de vi hade från början var ju grädde och tårtbottnar!

   ..och grädde som var laktosfri.. bläuh!

   Tårtan när den var klar!   

   Yes box, NUMBER ONE, ett, uno... <3333 Puss gonatt.. Det kommer veckans låt också! ;P <3

Av Isabella Bergström - 19 december 2010 19:00

Veckans låt v.49 Sean Banan - Skaka Rumpa

Av Isabella Bergström - 19 december 2010 01:45

Ojsan nu var det TVÅ VECKOR sen!!! :I Men har väl gjort en massa saker som skulle bli färdigt till skolan så har inte haft tid och så, nu ska jag nog sova och hoppas på bra väder imorgon så jag kan åka slalom med Emma i edsby-backen för fösta ggn denna termin! ;DD Gonatt<3333

Av Isabella Bergström - 5 december 2010 12:41

Just love the song, since I was born!!!!   

 

Veckans låt v.48 Shakira featuring. Wyclef Jean - Hips Don't Lie

Av Isabella Bergström - 5 december 2010 12:30

Tjoho! Inatt så var man vaken till halv 3, ni som känner mig vet att jag gillar att vara vaken om nätterna.. ;DD Iaf så vakna man ändå runt 10 och klev upp och åt frukost - Smörgröt/smöröga.. Alla säger typ olika om gröten. Ligger i sängen just nu med datan i knät.     Ska klä på mig och gå och ge kaninerna mat sedan göra mig i ordning tills jag ska på julskyltningen i Alfta.. Köpa julklappar till alla nära och kära <3 Veckans låt kommer här också!   

Puss o kram   

Av Isabella Bergström - 4 december 2010 18:22

Hallå! :) Ett bra tag sen nu men nu kommer det lite bilder på det allra sista godiset som jag åt innan mitt godisförbud sep-okt fast jag hade godisförbudet hela november också för syrran tyckte det.. 

         Detta blev de sista och nu äter jag godis igen men jag klarar inte av att äta normalt med godis nu för det är nästan äckligt juh, ni som älskar godis ska inte ha godisförbud i max tre månader för då blir det äckligt och man orkar inte äta lika mycket längre.. :(


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards