beeeeella

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

JULLOVET ÄR ÄNTLIGEN HÄR!!!

Av Isabella Bergström - 22 december 2010 00:00

Tjoho!   Idag så samlades man utanför klassrummet med klassen ca halv 9 för sedan så skulle man till matsalen och kolla på niornas julspex! Kung var det iaf, och ja man har inga ord för de iaf... Kuuuuunnnnggg iaf! ;DD Hahahaha xD Sen efter det så fick vi rast till kvart över 10 och sedan sa Kristina att hon hade en överaskning till oss och det var att vi skulle svara på frågor som hon ställde och de lag som svara rätt först fick gå fram och välja en sak som de skulle ha på deras tårta.   I min grupp var Antonia, Anna, Therese, Belinda och givetvis jag!!!!   När vi vann på vissa frågor så fick vi bananer, barnmat (såsen i mitten skulle det vara, aprikos med päron) och pyntgele och från början så hade vi Tårtbotten och laktosfri grädde och saker att blanda i såklart, kommer bilder på våran tårta och vinnartårtan alltså vi skrev Matzen & Cane <3 <3 på den så den vann och den var godast. Det var de som dömde vilken tårta som vann och då vann vi med lite fjäsk men det är bra ibland också.. Bitte och Maggan var även med som domare!    Bilder på tårtan/receptet.. Kommer göra tårtan när jag fyller år så då får mina nära och kära smaka på denna goda delikatess gjord av Antonia, mig, Anna, Therese och Belinda.. 

  Nu hade man börjat med tårtan då. Längst ner så finns det Aprikos med päron (neranför)
   Barnmat dedära men jag fattar inte att Kristina köpte det och man skulle ha det på tårtan.. Sen under det övre tårtbottnen så var det mosad banan med lite grädde.. Mumsigt! :D 

   Det där är ½ bananen som blev över efter vi hade lagt i mellan, alltså 1½ banan. Sen var det ju grädde såklart och bananer på kanterna och mot kanterna men även pyntgelé (ROSA)! ;D

   Och de vi hade från början var ju grädde och tårtbottnar!

   ..och grädde som var laktosfri.. bläuh!

   Tårtan när den var klar!   

   Yes box, NUMBER ONE, ett, uno... <3333 Puss gonatt.. Det kommer veckans låt också! ;P <3

 
 
kristina å michaela

kristina å michaela

22 december 2010 00:44

hej , vi läser din blogg ibland :)
hahha nu kan du ju kolla vår också !
fråga frågor och följ tack !

http://www.twogirlsoneworld.bloggplatsen.se

Isabella Bergström

22 december 2010 00:50

Hallå! :)
ja de ska jag göra!
ska fråga lite saker om ni gör desamma..! ;DD
Tack för ni kikade in på min blogg! Tittar nu då! ((((((:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Bergström - 21 december 2016 22:21


Visst är det väl kul när man har snälla inbrottstjuvar ;*

Av Isabella Bergström - 13 december 2016 19:37

Min syster som sjunger!!!     

Av Isabella Bergström - 1 november 2016 18:36

Idag mötte jag upp Felicia på stan typ åsså fick vi våra naglar fixade samtidigt! Åh jag blev så nöjd, mina naglar har aldrig varit så fina förut! ...

Av Isabella Bergström - 27 oktober 2016 01:43

Ladies...  Ett tips - flytta till egen lägenhet/bostad själv innan ni hittar en partner så ni kan "Go loco" på inredningen, min bästa kompis första lägenhet var en liten etta i Gävle och den var rosa, pink, rosado you name it det var extremt rosa ö...

Av Isabella Bergström - 29 september 2016 01:21

Den enda saken jag behöver är 5pm cuddle, fast jämt och ständigt, en mysig bamsekram...KRAMAR helt enkelt! ...


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards