beeeeella

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Snö och skola mellan 08-21

Av Isabella Bergström - 25 oktober 2012 23:45

Åh shit asså :) Vilken jävla dag/kväll med RL12. Började 8 på morgonen då vi fileade köttet eller ne vi använde väl bara en filékniv? hahah aja shit the same som Linn säger xD Sen kommer jag inte ihåg vad vi gjorde under skoltid 8-13 men efter 13 började jag att skala morötter och palsternackor och skar dem sedan i Julienne(tändstickor) och det tog ca 3 timmar så fatta vad less man var på de där jävla rotfrukterna x( Sen ångkokade? jag dem och innan de skulle serveras stekte jag dem i en kastrull och därefter så fick jag hålla på med choklad!!!! :DDD fatta hur överlycklig jag blev eller, jag behövde inte ens äta den för att bli glad så tråkigt var det med att göra de andra. Så jag fick smälta chokladen som smakade som julkalender(med choklad i då förstås) den hette "non temp" för man behövde inte lägga in den i frysen för att den skulle stelna ;) och sen fick jag göra olika former som vi sedan la ner i pannacottan som vi serverade på klassmiddagen vi hade idag. Det var ju därför vi jobba så länge :D Skitkul vare att göra chokladsaker, hoppas jag får göra alla sånna jobb på skolan också eftersom det är BARA jag som vill bli konditor och tar den inriktningen nästa år, förhoppningsvis   


40st pannacottor med limesås? och chokladdekorationer som jag gjort ^^ Dessa var till föräldrar m.fl

Fin stjärna va? :D hehe halva klassen kom typ fram och kollade vad jag gjorde och sa va fint sen frågade de om de fick smaka chokladen xD hahahah

Pannacotta med hallonsylt och chokladdekorationer som var till Esteterna! :O

Pannacottorna vi fick med hallonsylt och det var faktiskt jättegott denna gång, första gången smakade det blää

Chokladdekorationerna som jag gjorde av resten av chokladen. Fina va? :D Hampus tyckte faktiskt en blomma var slarvigt gjord -.-' men jag skyllde på att chokladen stelnade och det var faktiskt så också :D hahah dedär i slutet försökte jag inte göra någonting utan bara på höjden.. ingenting speciellt fint ;p
 

Ja precis, snö.. Sara skickade bild på jättemycket snö och sen så sa Olov att det var typ snöstorm ute när alla andra satt och åt så ALLA reste på sig och halft sprang ut för det var så intressant, jo visst det tyckte jag med men varför liksom det händer varje år :p hahahah Lina och jag blev lite efter så vi gick sist ;)


Nu tänker jag snart sova, kommer säkert packa lite nu innan jag sover också =) Imorgon åker jag till Värmland och på tisdagen så åker jag, mormor och Hanna till Karlstad för shoppingsen de andra dagarna innan blire nog myyyyycket bakning :)))) love it<3 Godnatt :*


HAAHHA sådär såg våran mattelärare ut idag när han gick i köket.. Han jobbar bara på Torsberg egentligen men var på Heden ikväll  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabella Bergström - 21 december 2016 22:21


Visst är det väl kul när man har snälla inbrottstjuvar ;*

Av Isabella Bergström - 13 december 2016 19:37

Min syster som sjunger!!!     

Av Isabella Bergström - 1 november 2016 18:36

Idag mötte jag upp Felicia på stan typ åsså fick vi våra naglar fixade samtidigt! Åh jag blev så nöjd, mina naglar har aldrig varit så fina förut! ...

Av Isabella Bergström - 27 oktober 2016 01:43

Ladies...  Ett tips - flytta till egen lägenhet/bostad själv innan ni hittar en partner så ni kan "Go loco" på inredningen, min bästa kompis första lägenhet var en liten etta i Gävle och den var rosa, pink, rosado you name it det var extremt rosa ö...

Av Isabella Bergström - 29 september 2016 01:21

Den enda saken jag behöver är 5pm cuddle, fast jämt och ständigt, en mysig bamsekram...KRAMAR helt enkelt! ...


❤ Jag är en tjej på 19år som kallas Bella, älskar att baka och resa. Min släkt och mina vänner är mitt allt! ❤

Weheartit

Instagram @ibergstrom

Sök på bloggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Bloggarkiv


Ovido - Quiz & Flashcards